Online strategie

Online strategie is onmisbaar in de ingewikkelde wereld van ontelbare websites en social media kanalen. Hoe geef je een duidelijke richting en houvast aan je online activiteiten? Alles wat je online doet, doe je met een reden, een doel.

De kennismaking

De eerste stap naar een online killer strategie is alles te weten komen over jouw bedrijf. Wat houdt jou bezig? We dagen je daarbij uit om jezelf de vraag te stellen: wat zijn de sterktes én de zwaktes van mijn bedrijf? Wie zijn nu mijn klanten? Ben ik hiermee tevreden? Of ziet mijn ideale klant er anders uit? Wat doet de concurrentie? Wat is het doel, dat ik wil bereiken met mijn online strategie? Tijdens deze kennismaking zal je merken dat deze oefening een echte eyeopener is. Deze informatie is voor ons de key om jouw online strategie vorm te geven.

De juiste doelgroep

Ken je klant door en door! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Wanneer het aankomt op het aantrekken van nieuwe klanten is het startpunt jouw ideale klant begrijpen. Wanneer we dit weten, kunnen we onze online strategie op maat maken, precies aan jouw ideale doelgroep. Het achterhalen van het geslacht of leeftijd is niet goed genoeg. We moeten hier dieper op in gaan, veel dieper. In deze fase gaan we achterhalen wat hun diepste en meest primaire verlangen is. We verdiepen in hun angsten, verwachtingen, wensen en dromen. Dit is wat ze denken, maar zullen het nooit aan iemand vertellen.

De online strategie

Nu we het grote geheel in kaart hebben gebracht, kunnen we gaan starten met het ontwikkelen van jouw killer strategie om uiteindelijk jouw gekozen doelen te behalen. Na deze sessie hebben we een duidelijk strategisch plan wat we per direct kunnen implementeren in jouw online omgeving. Door dit strategisch plan weten we onder meer hoe we jouw doelgroep kunnen aantrekken en uiteindelijk kunnen omzetten tot betalende klanten.

Online strategie